Dieselové motory DEUTZ splňují již nyní nadcházející emisní normu EURO V!
Zajišťují tak dlouhodobou jistotu při plánování prostřednictvím identického provedení motorů.
Díky bohatým zkušenostem získán náskok v plnění normy EURO V pomocí bezúdržbových DPF systémů.
Společnost DEUTZ AG představila na Mezinárodním stavebním veletrhu Intermat 2015 v Paříži svůj aktuální výrobní program splňující emisní normu Euro IV. Při této příležitosti přichází výrobce motorů z Kolína nad Rýnem se speciálním oznámením – dieselové motory DEUTZ o zdvihovém objemu v rozmezí 2,9 – 7,8 l splňují již dnes nadcházející emisní normu Euro V stanovenou pro mobilní strojní zařízení, která by měla v Evropě platit od ledna roku 2019. Pro zákazníky společnosti DEUTZ z toho plyne velice důležitá věc – dlouhodobá jistota při plánování. DEUTZ tak na mezinárodním stavebním veletrhu poprvé představuje motory splňující potřeby zákazníků se speciální pečetí „Stage V ready“ a ukazuje tím trhu jasný směr vývoje těchto špičkových motorů.
Přechod na novou emisní normu představuje vždy obrovskou výzvu pro výrobce motorů i jejich součástí. Efektivita a emisní hodnoty motorů budou postupně optimalizovány a již nyní dosáhly úrovně, která se před několika lety zdála nedosažitelná. To vše vyžaduje inovativní technologie jak uvnitř motoru, tak ve výfukovém systému. Ten často vyžaduje z důvodu změny zástavné velikosti úpravy ve vzhledu a koncepci koncového zařízení, jakým jsou i traktory. DEUTZ tak již nyní nabízí svým zákazníkům jistotu při plánování produkce. Na základě návrhu komise EU na vytvoření normy Euro V, který byl podán 25. září 2014, splňují motory DEUTZ s filtrem pevných částic o zdvihovém objemu od 2,9 do 7,8 l cílový limit i pro rok 2019. Dokončení a schválení tohoto regulačního nařízení se očekává na začátku roku 2016.
DEUTZ vyvinul velkou část svých motorů, které splňují nyní platný IV. stupeň emisní regulace uvedené v roce 2014 (Euro IV / US EPA EU Tier 4), zcela nově a implementoval do nich moderní výfukový systém a systém zpracování výfukových plynů. Díky použití uzavřeného filtru pevných částic (DPF) splňují tyto motory již nyní i V. stupeň teprve připravované regulace. Pro zákazníky tak nevznikají žádné další náklady spojené s úpravami nutnými ke splnění vyššího emisního stupně, neboť rozměry i konstrukce motorů zůstanou zachovány. DEUTZ tak těží ze svých širokých zkušeností. Právě z důvodu lokálních požadavků emisních regulací spoléhá již nyní řada zákazníků na motory DEUTZ s DPF systémem, které splňují v současnosti platnou normu Euro IV. Tento náskok se projevuje především z hlediska vlivu na dlouhodobou spolehlivost nabízených řešení. Bez ohledu na emisní normy pokračuje DEUTZ i nadále v důsledném vývoji výkonných motorů. Všechny motory DEUTZ s DPF jsou navíc certifikovány dle EN 1834 bez dodatečných sytémů pro zachycení jisker, což umožňuje použití i v místech se zvýšeným nebezpečím požáru.
Nabízené portfolio motorů je vhodné pro širokou škálu aplikací různých výkonových tříd. Všechny motory se vyznačují kompaktními rozměry a zákaznicky orientovaným, modulárním systémem volitelných nástaveb, díky čemuž jsou náklady na montáž výrazně nižší. Modulární systém následného zpracování výfukových plynů DVERT® (DEUTZ Variable Emissions-Reduktions-Technologie) představila společnost DEUTZ i na svém veletržním stánku. Téměř všechny součásti tohoto systému mohou být navzájem kombinovány tak, aby dosáhly požadovaného výsledku zohledňujícího výkon motoru, dodržování emisních limitů a udržení konkurenceschopnosti.
Jako další představil DEUTZ oblast svých služeb nabízených k motorům, které jsou zákazníkům k dispozici. Komplexní podporu poskytuje DEUTZ od individuálního vytváření aplikací až k obstarání originálních náhradních dílů zajišťujících maximální výkon – před i po koupi motoru.