DEUTZ-FAHR představil nového člena rodiny šestkové řady – 6 000 CShift s výkonem od 150 do 210 k, vybavený zbrusu novým robotickým řazením!
Tato varianta je k dispozici pouze u modelů vybavených převodkami ZF T7200 IRS a umožňuje změnu převodových skupin pouze prostřednictvím joysticku, a to bez nutnosti sešlápnutí spojkového nebo jiného pedálu. Vše, co tedy musíte udělat pro zařazení převodového stupně v rozsahu od 1 do 6, je táhnout joystick a současně zmáčknout tlačítko aktivace umístěné na zadní straně joysticku. Případně je také možné nastavit rychlost, kterou bude systém automaticky udržovat včetně otáček motoru. Při řazení převodových stupňů od nejvyššího k nejnižšímu je převodovka schopna zásluhou speed-matchingu automaticky přizpůsobit přeřazení a elektronické řízení robotické jednotky zpracovává řazení přesně a rychle, čímž zajišťuje lepší ochranu stroje před přetočením a přetížením.
Celkem má řidič k dispozici 24 popřípadě 40 rychlostí včetně plazivých. Nejvyšší povolená rychlost záleží na přání zákazníka a je 40 nebo 50 km/h při ekonomických otáčkách motoru.
Tyto jedinečné stroje jsou konstruovány tak, že je prakticky můžete řídit jednou rukou, přičemž proces přeřazení skupiny netrvá déle než 0,5 sekundy! Veškeré parametry řazení se zobrazují na displeji umístěném na pravém předním sloupku kabiny. Díky tomuto bezkonkurenčnímu systému pořádně vzrostl jízdní komfort obsluhy. Navíc elektronická řídící jednotka pomáhá řidiči při výběru správného převodu a pomocí funkce automatického zapnutí optimálního převodu je naprosto zabráněno chybám obsluhy.
K variantě CShift budou samozřejmě dále nabízeny modely s převodovkou Powershift v buďto základní verzi nebo ve verzi s bezstupňovou převodovkou a MaxiVision kabinou.
Níže je uvedeno několik klíčových bodů charakterizující nové robotické řazení CShift:
- Přeřazení převodové skupiny netrvá déle než 0,5 vteřiny
- Proces řazení probíhá pomocí systému CAN s IRS
- Ochrana převodovky při častých změnách rychlosti
- Snadné ovládání joysticku
- Až 50 km/h (40 km/h při ekonomických otáčkách motoru)
- Proporcionální ventily, které zaručují perfektní spínání
- Automatické řízení spojky během řazení převodové skupiny
- Elektronické řízení motoru během řazení podporované speed-matchingem