Nové 5DS TTV

Nové speciální traktory s TTV převodovkou.

Řada 5 DS TTV s novou konstrukcí kabiny a s inovativním ovládáním.

Novou řadou 5 DS TTV představuje DEUTZ-FAHR svůj první speciální traktor s plynulou převodovkou. Traktory této řady jsou vybaveny řadou technologických inovací, které značně usnadňují péči o zvláštní kultury, jako je vinná réva a ovoce. Nejnápadnějšími prvky těchto traktorů je jejich nová kabina s naprosto inovativním konceptem ovládání, nový výkonný hydraulický systém a v neposlední řadě i výjimečné pohodlí při jízdě i ovládání stroje.

Silné a úsporné motory

DEUTZ-FAHR sází na moderní a úsporné tří- nebo čtyřválcové turbo dieselové motory FARMotion se vstřikováním Common Rail, jež se ve všech výkonnostních třídách vyznačují plynule zvyšujícím se výkonem, vysokým užitným krouticím momentem a úspornou spotřebou paliva. K dispozici jsou dvě tříválcové varianty se zdvihovým objemem téměř 3 l a s maximálním výkonem 88 a 97 koňských sil (65 a 71 kW). Dále jsou v nabídce tři čtyřválcové varianty se zdvihovým objemem 3,8 l a s výkonem 88, 102 a 113 koňských sil (65, 75 a 83 kW). Vysokotlaké vstřikování zajišťuje maximální tlak vstřikovaného paliva 2000 bar, který ručí za čisté spalování – všechny motory plní požadavky emisní normy třídy 3b – a za úspornou spotřebu. Nový e-viskózní ventilátor dodává – v souladu se zatížením – dostatek chladicího vzduchu. Všechny motory se vyznačují úzkou, kompaktní konstrukcí a umožňují tak velký úhel natočení předních kol. Konstrukce motorů zároveň usnadňuje přístup ke všem komponentům pro běžnou údržbu; příkladem je dvoufázový vzduchový filtr PowerCore (s integrovaným odlučovačem prachu) nebo nové chladiče (chladič vody či motorového, převodovkového a hydraulického oleje), jejichž čištění je nyní hračkou. Díky své velkorysé kapacitě pojme palivová nádrž 85 litrů paliva a umožní tak i nejvýkonnějšímu modelu dlouhou a nepřerušovanou práci.

Intuitivní ovládání

Všechny funkce traktoru se ovládají pomocí joysticku na nově vyvinuté područce MaxCom osazené jednotlivými ovládacími prvky; i komplexní přídavná zařízení tak lze ovládat snadno a pohodlně. Do nové řady 5 DS byl převzat koncept ovládání osvědčený u velkých traktorů, který byl pouze přizpůsoben kompaktním rozměrům úzké kabiny. Výsledkem je multifunkční područka, která je díky své šířce pouhých 20 cm kombinací pohodlného ovládání a maximální účelnosti. Délkově stavitelná područka integrovaná do sedadla řidiče se individuálně přizpůsobí každému řidiči.  Řidič si pohodlně opře předloktí o područku a funkce stroje ovládá již po krátké době naprosto intuitivně. Ovládací páky umístěné v pohodlném dosahu a ovládané konečky prstů slouží k ovládání externích hydraulických okruhů a předního i zadního tříbodového závěsu. Veškeré ovládací prvky odpovídají nejnovějším ergonomickým zásadám a využívají firmou DEUTZ-FAHR osvědčené barevné kódování.

 

Plynulá produktivita

Nová plynulá TTV převodovka řady 5 DS nabízí vysokou efektivitu mechanické převodovky v kombinaci s pohodlím a lehkostí hydrostatické převodovky. Rychlost jízdy je plynule regulovatelná od 0 do 40 km/h a je dosažena při úsporných nízkých otáčkách motoru pouhých 1650 ot/min. K dispozici jsou dvě automaticky řazené převodové skupiny: pracovní s rychlostí 0 – 22,8 km/h a přepravní s rychlostí 22,8 – 40 km/h. Pro jízdu stačí předvolit na joysticku požadovanou rychlost nebo stisknout plynový pedál. Motor a převodovka se synchronizují a přizpůsobí se aktuální zátěži. Díky vysokému mechanickému podílu pracuje nejen převodovka, ale i motor vždy s optimální účinností. Jak je u DEUTZ-FAHR zvykem, disponuje řízení třemi jízdními strategiemi: manuálním režimem, automatikou vývodové hřídele a automatickým režimem, dále aktivní regulací zastavení (PowerZero) a dvěma tempomaty (2x vpřed a 2x vzad). Alternativně jsou k dispozici dva tempomaty: pro uložení pracovní rychlosti a její opětovné vyvolání je nutné zmáčknout jen tlačítko. To řidiči značně usnadňuje práci.

Pohodlná kabina

Nově vyvinutá čtyřsloupková kabina nabízí velkorysý vnitřní prostor při zároveň kompaktních vnějších rozměrech: oblé vnější profily propůjčují kabině moderní vzhled s měkkými a úzkými liniemi a nabízejí dobrý výhled do všech pracovních pozic. Tato kompaktní konstrukce zároveň chrání vegetaci při průjezdu úzkými řádky. Díky kompaktní a ploché konstrukci TTV převodovky má kabina rovnou podlahu, která nabízí mnoho výhod: extrémně snadný nástup do kabiny, více pohodlí pro nohy, blíže umístěné pedály a snadný přístup pro údržbu hydraulických a elektrických komponentů umístěných pod podlahou. Optimalizována byla i poloha řidiče vsedě, která mu nyní umožňuje vynikající výhled do všech pracovních pozic. Sloupek řízení s integrovanou přístrojovou deskou a volant jsou včetně pedálů stavitelné do výšky a polohovací. Každý řidič si tak najde svou pohodlnou polohu. Klimatizovaná kabina je uložena na nových hydro silentblocích. Čtyři bloky jsou zásobovány hydraulickou kapalinou a zajišťují tak výjimečné pohodlí při jízdě díky snížení hluku a vibrací v kabině na minimum. Kabina může být volitelně vybavena ochrannými prvky třídy 4 chránícími řidiče proti používaným postřikům.

 Volitelně mohou být modely 5 DS TTV vybaveny 28palcovými pneumatikami. Standardně jsou však traktory řady 5 DS TTV dodávány s 24palcovými pneumatikami.

Jednodílné čelní sklo nabízí optimální výhled na přední a boční přídavná zařízení. Díky čelnímu sklu protaženému až do střechy kabiny a zadnímu otevírání střechy byl výrazně zlepšen i výhled nahoru. Na přání je k dispozici odklápěcí čelní sklo, hydraulicky odpružené sedadlo řidiče a stereo rádio.

Pohodlí při jízdě zvláštní třídou traktorů díky odpružení přední nápravy „Active Drive“

Již tak úctyhodná sériová výbava řady 5 DS TTV může být rozšířena odpruženou přední nápravou se zavěšením jednotlivých kol, jejichž chování je neustále monitorováno vlastním řízením (Active Drive). Tím je zajištěna vysoce dynamická regulace jízdy, která zvyšuje bezpečnost a pohodlí při jízdě nezávisle na pracovních a okolních podmínkách. Řízení Active Drive je standardně vybaveno funkcemi „AntiDive“ a „AntiRoll“. První z těchto funkcí se stará o větší bezpečnost při brzdění (brání poklesu přední nápravy), zatímco druhá funkce AntiRoll automaticky přizpůsobuje reakci kol natočení volantu a rychlosti jízdy (a tím brání prokluzům v zatáčkách). U všech modelů se přední a zadní elektrohydraulicky řízená uzávěrka diferenciálu stará o neustále optimální tažnou sílu.

Výkonný hydraulický systém

K dispozici jsou rovněž různé verze hydraulického systému. Jednotlivé konfigurace jsou vybaveny čerpadlem LoadSensing s průtokem 100 l/min. Standardně je kromě toho každý model vybaven vlastním čerpadlem řízení s průtokem 42 l/min, které i při nízkých otáčkách motoru zajišťuje progresivní a snadné řízení, nezávisle na spotřebě hydraulických okruhů. Hydraulicky ovládaná přídavná zařízení používaná na vinicích a v ovocných sadech vyžadují stále vyšší hydraulický výkon. Proto nabízí Deutz-Fahr pro tři závěsy – přední, střední a zadní – velký výběr různých variant vybavení. Vpředu je k dispozici až šest ventilů externích hydraulických okruhů a vzadu až 5; u všech okruhů lze samostatně řídit dobu a množství průtoku hydraulické kapaliny.

Foto ZDE. 

Pro více informací nebo zkušební jízdu kontaktujte svého prodejce DEUTZ-FAHR.