NOVÁ ŘADA 6 MÁ PRVNÍ OCENĚNÍ
Při mezinárodní výstavě Země živitelka proběhla soutěž o Zlatý klas. Přihlásili jsme do této významné soutěže AGROTRON 6 RCshift. A proč právě tento traktor?
Nová modelová řada DEUTZ-FAHR Agrotron 6 RCshift a současně druhý nejsilnější model představuje výrazný pokrok ve vývoji střední třídy traktorů. Celá řada navíc používá pouze ty nejlepší technické komponenty dostupné na současném trhu.
Motor byl přepracován především po stránce emisní a je tak nově schopen plnit i teprve plánovanou normu Euro 5. Současně byla výrazně upravena výkonová charakteristika motoru díky čemuž disponuje motor téměř plným točivým momentem a výkonem již od nejnižších otáček.
V oblasti komfortu je zcela nově navrženo odpružení přední nápravy, které je nově dvojčinné a automaticky se adaptuje na aktuální podmínky díky třem stupňům regulace. Navíc poskytuje vyšší stupeň bezpečnosti, jelikož zamezuje poklesu přední nápravy při brzdění nebo houpání a při jízdě s těžkým nářadím.
Nová je i samotná přední náprava, která pochází od firmy DANA a především poskytuje
o téměř 1 tunu vyšší nosnost.
Dále byla výrazně inovována převodovka, která nově disponuje 6 převody řazenými pod zátěží a 5 skupinami. Díky velkým přesahům mezi skupinami nabízí v pracovním rozsahu od 5 do 20 km/h celkem 17 převodových stupňů a tím zlepšuje její využití při práci na poli. Odpověď na stále častější použití traktorů v dopravě je navýšení konstrukční rychlosti na plných 72 km/h a díky tomu dosažení maximální povolené rychlosti 40 km/h již při necelých 1200 ot/min. Zcela nový je i software převodky, který využívá celé spektrum dat z různých traktorových systémů a především neustále upravuje logiku řazení v závislosti na chování řidiče a aktuálních podmínkách.
U traktorů řady 6 RCshift použil Deutz-Fahr poprvé stejnou kabinu jako u svých modelů s plynulými převodovkami TTV včetně nejnovějších prvků představených v řadě 9 TTV. Díky tomu nabízí kabina uživateli opravdu ty nejmodernější traktorové technologie a technologie přesného zemědělství. I přes narůstající množství komponent byla dále usnadněna každodenní údržba. Vzduchový filtr byl přesunut dopředu před chladiče a je dostupný ze země. Chladiče i přes vyšší potřebu chladicího výkonu zůstaly výklopné dokonce pouze pomocí jedné páčky a jsou tak snadno čistitelné. Veškeré hladiny oleje je možné zkontrolovat bez nářadí.
Celkově lze říci, že nová řada DEUTZ-FAHR Agrotron 6 RCshift v mnoha směrech patří na špičku. Spolu s rozjezdem výroby v novém výrobním závodě byla navíc výrazně zvýšena i kvalita montáže a lakování, což se již projevilo v provozu u prvních dodaných strojů.