Devět milionů motorů vyrobených od roku 1867.
DEUTZ se těší z celosvětového úspěchu motorových systémů s nízkou produkcí emisí.
V polovině roku 2015 vyprodukoval výrobce motorů z Kolína nad Rýnem DEUTZ od svého založení před 150 lety již 9 miliontý motor, čímž prokazuje, že spalovací motor zůstává základem pro pohon mobilních technologií. Díky neustálému zlepšování efektivity a vývoji špičkových systémů pro snižování emisí patří motory DEUTZ mezi nejžádanější ve světě. Se svými inovativními řešeními budou navíc i nadále významně ovlivňovat růst a pokrok průmyslové motorizace.
Historie společnosti DEUTZ AG založené v roce 1864 v Kolíně nad Rýnem sahá až do roku 1867, kdy její zakladatelé, Nicolaus August Otto a Eugen Langen, vyvinuli motor poháněný atmosférickým plynem známý jako Engine No. 1. V roce 1876 pak následoval vývoj světově prvního čtyřdobého spalovacího motoru, jehož německý název „Ottomotor“ stále připomíná svého vynálezce.
“Jsme hrdí na to, že se nám podařilo sestrojit již více než devět milionů motorů, významně tak přispět k motorizaci celého světa a zároveň tím úspěšně udržovat tradici značky DEUTZ“, říká Dr. Helmut Leube, předseda představenstva společnosti DEUTZ AG. „Naším cílem je i nadále pokračovat ve vývoji inovativních motorových systémů nejvyšší kvality a zůstat tak ve vedoucím postavení na tomto trhu.“
Kromě stále se snižující spotřeby paliva a mimořádně kompaktních rozměrů motorů se daří společnosti DEUTZ výrazně snižovat produkci emisí a látek znečišťujících životní prostředí. Motory DEUTZ vybavené filtry pevných částic (DPF) splňují nejnovější emisní normy a redukují škodlivé emise o více než 99 %. Všechny motory DEUTZ TCD vybavené DPF o zdvihovém objemu v rozmezí 2,9 – 7,8 litrů splňují již nyní nadcházející emisní normu EURO V stanovenou pro mobilní strojní zařízení, která by měla v Evropě platit od roku 2019. To znamená, že motory DEUTZ mají minimální dopad na životní prostředí a pomáhají tak omezovat jeho znečišťování.
DEUTZ je po celém světě známý díky svým robustním motorům s dlouhou životností. To naprosto potvrzuje zcela první vyrobený motor z uvedených devíti milionů: motor z roku 1867 poháněný atmosférickým plynem, který je dnes vystavený v Technickém muzeu motorů v sídle společnosti DEUTZ v Kolíně nad Rýnem (v části Porz) a je stále plně funkční.